Friday 25 October 2013

SURVEY2 TADIKA UNTUK MY SON

Hi Guys,
Today is Friday..owwh yeah!!
Tak sabar menanti weekend untuk mengemas rumah after 2 weeks ulang alik balik kampung..hadoii..

Ok, berbalik kepada tajuk entry ni..hmm dah seminggu aku duk search kat google mana taska/tadika yang paling bagus..actually aku xda la tetapkan criteria kebagusan tu yg mcmana..cuma aku kalau boleh nak yg Islamic (1st priority) & English (2nd priority)...2 things yg mesti ada..and the other criteria ialah---mesti dekat dengan rumah..so senangla nanti pengasuh Irfan nak hantar & ambik dia sekolah:)..


Dalam duk mencari tu...ada la 2 tempat yg aku berkenan..antaranya ialah:


1) The Little Caliphs (Putra Heights)

Boleh rujuk sini: http://littlecaliphs.com.my
Rujuk sini pon boley: https://www.facebook.com/littlecaliphs.bandarsunway?fref=ts (ni yang Bandar Sunway punye..try searchyg branch Putra Heights, xda..maybe belum create lg)

Aku dah sms/call PIC Branch Putra Heights (Pn.Intan), tanya details & feedbacknya memang baguss..i like:). But,kalau nak tahu lebih lanjut, boleh buat appoitment & jumpa terus dengan dia..so, kita boleh la tanya semua soalan2 yg bermain di kepala tu..hehe..

TADIKA KHALIFAH GENIUS
No.2, Jalan Putra Indah 9/21, Seksyen 9 Putra Height, 47650 Subang Jaya,
Person In Charge : Puan Intan Maziah Bt Ismail
Tel: 010-2128225

Aku dh buat appointment nak jumpa Pn.Intan Ahad ni (Sabtu Ahad pon boley ye kalau nak     jumpa). Bukan apa, nak jugak tgk2 lokasi & tadika tu mcmana kan..cozy ke x..hehe.. (excited macam aku pulak yg nak sekolah:)..harusslaa, mak mesti nak yang terbaikkan untuk anak..

Daripada maklumat awal yang aku dapat:

Registration Fee: +/- RM 1200 (inclusive 2 pairs of uniform, 1 pair sport attire, books & Jan Fee)
Monthly Fee: RM 250 (Half Day from 9 am -12.30 pm)
                     : RM 360 (Full Day from 9 am - 6.30 pm)


Not Bad la kann :)


Ada lagi satu TLC yang dekat juga dengan rumah aku, nak jugak g survey2 nanti..ada pendapat yg kata, monthly Fee xsama untuk setiap TLC..its depend on owner tu sendiri & maybe jugak location kott (yg ni pendapat aku la)

TADIKA PELANGI KHALIFAH
No 17A Jalan Beranang 2 27/14A, Taman Alam Megah, Seksyen 27, 40400 Shah Alam.
Person In Charge: Ustazah Solehah bt Haji Hashim
Tel: 013-3698166


2) Genius Audlad
   
Boleh rujuk sini: 
http://www.geniusaulad.com.my

     
Aku dah email untuk dapatkan details Fee semua. Mummy2 yang nak info, boleh refer form ni:






Ok, sekian..tu baru dua tempat aku survey..nanti ada info2 yang lain, aku update lagi yer:)

6 comments:

Unknown said...

meh anta kat saya saya ajar dia...

Unknown said...

Hehe....ajor buat kek la karang...

Unknown said...

tula yg terbaikk....eh follow saya cptt

- dieyana - said...

Anak saya yg sulung 3 tahun di genius aulad-alhamdulillah, berbaloi2...dan ank kedua saya skang di little caliph..Alhamdulillah...

moga Berjaya ya! yang penting, anak2 suka sekolah...n elok amik tadika Islamic+english...:-))

Unknown said...

Thanks Dieyana..
Boleh tau x branch mana ye?

Roshaliza said...

Good research Yara.. Semoga dapat buat pilihan yang tepat :-)

Post a Comment